Popis projektu
Projekt Zamysli se ! podpořený MŠMT
Oblast na podporu aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování na rok 2014
Doba trvání projektu : 1. 1. 2014 – 31. 12. 2014
Celkový plánovaný rozpočet 25914,-Kč, dotace 24100,-Kč (podíl dotace ze státního rozpočtu na financování projektu činí 93% celkového rozpočtu projektu)
Tento projekt je součástí školního školní primární strategie. Zaměřuje se na oblast vzájemného chování a komunikace, formování osobnosti, návykové látky, prevenci kriminality, sexuální výchovu, výchovu k odpovědnému chování, osobní odpovědnost, pozitivní postoje, komunikaci ve školní praxi.
Zahrnuje – tématické bloky pro II.st. , motivační představení Občanského sdružení Harmonia Universalis, návštěvu Kontaktního centra v Hradci Králové, návštěvu soudního přelíčení v Rychnově n. Kn., vzdělávání učitelů.
Harmonogram projektu :
23. 6. 2014 Návštěva Kontaktního centra v Hradci Králové pro 8.-9.r.
24. 3. 2014 Návštěva soudního přelíčení v Rychnově n. Kn. pro 9.r.
10. 9. 2014 Motivační představení O.s. Harmonia Universalis (pro I.st. Vítej na palubě, pro II.st. Rozum v.z.)
Tématické bloky pro II.st. :
6.r. 12. 3. 2h p. Vlasák
1. 4. 3h p. Ženatová
4. 11. 4h p. Ženatová
7.r. 12. 3. 2h p. Vlasák
1. 4. 3h p. Ženatová
4. 11. 4h p. Ženatová
8.r. 12. 3. 2h p. Vlasák
8. 4. 4h p. Ženatová
15. 10. 3h p. Krampota
30. 10. 2h p. Ženatová
9.r. 12. 3. 2h p. Vlasák
8. 4. 3 h p. Ženatová
15. 10. 3h p. Krampota
30. 10. 2 h p. Ženatová
Besedy na prevenci sociálně patologických jevů zajišťovali zkušení lektoři:
p. Ženatová - okresní preventička, pracovnice Pedagogicko psychologické poradny v Rychnově n. Kn.
p. Trampota – ředitel o.s. ACET v Chrudimi
p. Vlasák – předseda o.s. OD5K10 v Rychnově n. Kn.
Vzdělávání učitelů :
Školení celého kolektivu pedagogů :
e-bezpečí (zaměření na internetovou komunikaci, řešení konfliktů) 15. 10. 2014 (lektor Mgr. Trampota)
Komunikace ve školní praxi (zaměřeno na řešení konfliktů v třídních kolektivech, komunikaci v běžné školní praxi) 19. 11. 2014 (lektor p. Ženatová)
Tento projekt podpořený MŠMT byl zaměřen nejen na utváření žádoucích dovedností a návyků v oblasti rizikového chování, zvýšení pozitivního klimatu v kolektivech, prevenci trestné činnosti, lepší informovanost v řadách učitelů a získávání dovedností při řešení konfliktních situací, ale i na nové metody a formy práce, na harmonický rozvoj osobnosti. Projekt naplnil všechny plánované cíle.